העלמת הכנסות במסחר אלקטרוני

מאת שמואלוב אהרונוב, רואי חשבון

לאחרונה עולות לכותרות המון פרשיות של העלמות מס.
בתוך כך החל מס הכנסה בשנים האחרונות לשים את ידיו על סוחרים במסחר האלקטורני אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט מבלי לדווח על כך. במסגרת מהלך רחב היקף, אותרו בשנה שעברה סוחרים ישראלים שסוחרים בהיקף עסקאות מהותי באתרי קניות מובילים אשר לא דיווחו על הכנסותיהם כלל או שדיווחו באופן חלקי לרשות המיסים.
באחד המקרים הבולטים שפורסמו התגלה כי סוחר שסחר במשותף עם אחיו, הקימו אתר אינטרנט בשם Alexnld.com באמצעותו הם ביצעו מסחר בשיטת ה"DROPSHIPING", לפיה הם מוצאים מוצרים אשר נמכרים בשווקים זולים בחו"ל ומפרסמים אותם באתרם במחירים הגבוהים בכ- 30%-40% מהמחירים בהם ניתן לרכוש את המוצרים באתרים הזרים (בעיקר במזרח). כאשר מבוצעת הזמנה מאתרם, הם מוציאים הזמנה למוצר מהאתר הזר, וכך נהנים האחים מהפרש המחירים המשמש להם כהכנסה אשר אינה מדווחת לרשויות המס. האחים הפיקו בנוסף גם הכנסות פרסום דרך אתר נוסף, אשר התקבלו דרך google אירלנד.

חוקרי מס הכנסה ערכו חיפושים בביתם של החשודים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים. 
לאחר עיבוד החומר שנתפס, נמצא כי סכומי העלמת ההכנסות גבוהים בהרבה משנחשד תחילה. לאחר מספר חקירות הודה החשוד כי אינו מנהל תיק מול רשויות המס וכי אכן מחזור עסקיו עלה על 10,000,000 ש"ח בשנים האמורות.

"כמו שתמיד אנו אומרים וממליצים למי שרק רוצה להקשיב, דווחו על הכנסותיכם מהשקל הראשון. עדיף לשלם מס מאשר להסתבך בפלילים"

בהחלט "לא נעים" להיקלע לסיטואציה כזאת (בלשון המעטה) בעיקר כשמדובר בסכומים בסדר גודל כזה. אך גם כשמדובר בסכומים בסדר גודל נמוך יותר, רצוי להימנע.
יתר על כן, היום בעידן הטכנולוגי, לרשויות המס עומדים אמצעים משוכללים יותר למפות ולתפוס חשודים, ובמיוחד מתחום המסחר האלקטרוני היות וכל המסחר מעצם מהותו הוא דיגיטלי והפלטפורמות שהסוחרים משתמשים בהן יכולות לחשוף אותם בפני רשויות המס (כדוגמת פייפל). 
לסיכום,  כמו שתמיד אנו אומרים וממליצים למי שרק רוצה להקשיב, דווחו על הכנסותיכם מהשקל הראשון. עדיף לשלם מס מאשר להסתבך בפלילים.

נשמח לסייע בכל שאלה נוספת

050-3412900

רו"ח שמואל שמואלוב

054-7201410

רו"ח אריאל אהרונוב

זמינות 9:00-18:00

כתובת בר יהודה 7ב' בת-ים

מייל sa@sa-cpas.co.il

Spread the word

Facebook
Twitter
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.