פתיחת חברה למסחר אלקטרוני

לפני שנסביר מדוע כדאי לפתוח חברה כאשר אנו מתעסקים במסחר אלקטרוני, נתחיל בהסבר מהי בכלל חברה.

אז מהי חברה בע"מ ומהו התהליך לפתיחת חברה כזו?                     

פתיחת חברה בע"מ הינו הליך שכיום הוא יחסית פשוט. בעבר רק עורכי דין היו יכולים לבצע את רישום החברה בע"מ ברשם החברות, אך כיום גם לרואי החשבון יש גישה לבצע את הרישום כך שכל ההליך מפתיחת החברה ברשם החברות ועד הקמתה ברשויות המס יכולות להתבצע במקום אחד.

פתיחת חברה בע"מ יכולה להיעשות בתחילת דרכו של העסק או לאחר מכן כאשר הוא הופך את העסק שלו מסטטוס של עצמאי לסטטוס של חברה בע"מ.

כאשר רוצים לבחון פתיחה של עסק מלכתחילה כחברה יש לפנות לרואה חשבון על מנת שיסביר לבעל העסק את כל ההשלכות של פתיחת חברה לרבות ההשלכות המיסויות של העניין. טעות נפוצה כיום היא לפנות קודם לעורכי דין ולאחר מכן להגיע לרואה חשבון עם חברה כעובדה מוגמרת, התהליך אמור להיות הפוך כי טרם פתיחת החברה יש לבחון נושאים שעורכי דין פחות בקיאים בהם. שלא תבינו לא נכון – חשוב שחברה תהיה מלווה על ידי עורך דין מקצועי, זה נחוץ והכרחי, אך סדר הפעולות בפתיחת החברה צריך להיות קודם התייעצות עם רואה החשבון ולאחר מכן לגשת לעורך דין שילווה את החברה.

למה שנעדיף לפתוח חברה בע"מ על פני תיק עצמאי כאשר אנו מתעסקים במסחר אלקטרוני?

פתיחת חברה למסחר אלקטרוני
פתיחת חברה למסחר אלקטרוני

כעת נמנה מספר סיבות עיקריות שבגינם נעדיף לפתוח חברה בע"מ כאשר אנו מתעסקים במסחר אלקטרוני על פני תיק עצמאי:

  • אישיות משפטית נפרדת (מהאדם הפרטי) והגבלת אחריות – החברה היא ישות משפטית עצמאית שיכולה לפעול כיישות עצמאית בפני עצמה (ממש כאילו נולדה יישות חדשה בעולם) בין היתר, חברה רשאית: לתבוע ולהיתבע, להירשם כבעלים של נכסים, לקבל על עצמה התחייבויות, לכרות חוזים ולעשות עסקאות. כמו כן, חברה יכולה לפעול בהתאם למטרותיה שנכתבו בתקנון שלה.
  • תדמית העסק – פתיחת חברה בע”מ לעיתים נובעת משיקולים איכותיים ולא מספריים או משפטיים. למשל, סקרי דעת קהל רבים בתחום העסקי מעידים כי תדמית של חברה נתפסת כיותר מרשימה מאשר עצמאי בלבד או שותפות.
  • שיקולי מס – יחיד הפועל כעצמאי משלם מס הכנסה לפי מדרגות המס בהתאם לגובה הכנסותיו כאשר מדרגת המס הגבוהה ביותר יכולה להגיע ל- 50% (כולל מס יסף) ובנוסף לתשלומים לביטוח לאומי ומס בריאות שיעור המס הכולל שמשלם עצמאי עשוי להגיע לשיעור אפקטיבי של 50%. מנגד, מס החברות, נכון לשנת 2022 הינו 23% בלבד. כך שבעל העסק יכול לנצל את המיסוי הנמוך, למשוך לעצמו רק מה שצריך (ולשלם על המשיכה לפי מדרגות מס) ועם העודף להתנהל ולמנף את העסק מבלי להצטרך לשלם עליו את יתרת המס – יתרת המס תשולם ברגע שיחליט למשוך את הכסף מהחברה (על ידי דיבידנד או משכורת).
  • בחלק מן המקרים אף נעדיף לפתוח חברה זרה, כלומר חברה שמקום מושבה הינו בחו"ל. (בד"כ ארה"ב או אירופה)

אז כפי שהבנו, ישנם מקרים שבהם נעדיף לפתוח חברה בע"מ או חברה זרה במקום תיק עצמאי.

 

השלמות קריאה מומלצות לתוכן זה >> רואה חשבון מסחר אלקטרוני | ייעוץ מס מסחר אלקטרוני | מיסוי הכנסות מנכסים דיגיטליים 

 

אולי יעניין אותך גם >>> פתיחת חברה בע"מ | פתיחת חברה בארצות הברית | פתיחת חברה חדשה | פתיחת עוסק פטור | פתיחת עוסק מורשה | פתיחת חברה אונליין | פתיחת חברה למסחר אלקטרוני | פתיחת עסק באינטרנט

שאלות ותשובות בנושאי ראיית חשבון ומסחר אלקטרוני

בהתאם לחוקי המדינה, כל אדם או תאגיד אשר התחיל לעסוק בעסק המניב הכנסות חייב להירשם כעוסק במס הכנסה.

פתיחת עסק באינטרנט זה עסק לכל דבר, וככה צריך להתייחס אליו. באותה רצינות, ארגון ותכנון של כל עסק אחר, כמו פתיחת מסעדה, למשל.

עוסק פטור (בעבר כונה "עוסק זעיר") הוא עצמאי הפועל במחזור עסקאות קטן.

כדי להיות עוסק פטור אסור שמחזור העסקאות (הכנסות ולא הרווח!) בעסק יעבור את הסכום של 99,893 ש"ח בשנה (נכון לשנת 2021).

עוסק מורשה הוא כמובן מי שעובר את תקרה זו.

חשוב לציין: בחלק מהמקרים בעל עסק בתחום המסחר האלקטרוני לא חייב לפתוח כלל תיק במע"מ.

טעות נפוצה. מס הכנסה רואה ב-PAYPAL/PAYONEER כחשבון בנק לכל דבר וכיום יש ברשותו אמצעים לדעת מי המשתמשים בחשבון PAYPAL/PAYONEER.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

נתחיל בזה שאין חובה להיעזר ברואה חשבון על מנת לבצע את הדיווחים, אך עם זאת רצוי, מכיוון שעלות רואה חשבון מקצועי היא טיפה במים לעומת הערך המוסף שהוא מביא איתו הן מבחינת הסדר והארגון והן מבחינת הייעוץ העסקי/מקצועי שהוא נותן.

יש לציין כי מעבר לדיווחים החודשיים ישנו גם דוח מס שיש להגיש בסוף שנה ומאוד מומלץ שמישהו בעל עין וניסיון מקצועי יערוך ויגיש אותו, זאת על מנת להימנע מטעויות שעלולות בסופו של דבר לעלות ביוקר.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

על פי החוק, יש לדווח לרשויות המס החל מהשקל הראשון. ולא – רשות המס רואה זאת כהעלמת מס לכל דבר.

לסיכום

בכל אופן, כמובן שכדאי להתחשב במכלול הנתונים כאשר אנו באים לקבל החלטה זו ולהיוועץ באנשי מקצוע, בפרט ברואה חשבון המתמחה בתחום המסחר האלקטרוני כך שיוכל לעזור לכם לקבל החלטה נכונה עבור העסק שלכם.

מחפש רואה חשבון מומחה לשופיפיי?

כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.

דילוג לתוכן