פתיחת עסק באינטרנט

איך לפתוח עסק אינטרנטי – פתיחת עסק אינטרנטי מס הכנסה

פתיחת עסק באינטרנט

עם התפתחות הטכנולוגיה ופישוט תהליכים באמצעות האינטרנט, נעשו מאמצים מצד רשויות המדינה לאפשר גישה מקוונת למשרדי הממשלה, ביניהם גם רשות המיסים.

אך הפיתוח של מערכות אלו על ידי רשויות המיסים לגישה מקוונת וגמישה לא הייתה פשוטה וזאת למרות שנעשו במשך השנים מספר ניסיונות ופיילוטים מצד רשות המיסים על מנת לאפשר גישה של מייצגים לפתיחת עסק באינטרנט.


פתיחת עסק באינטרנט אונליין בעידן הקורונה והפוסט קורונה

למעשה, עם תחילתה והתפשטותה של מגפת הקורונה בישראל במרס 2020, התהליכים האלו הואצו בעל כורחם והגיעו לידי הבשלה כך שהיום מייצגים ובכללם רואי חשבון יכולים לבצע עבור לקוחותיהם פתיחת עסק באינטרנט מבלי שהלקוחות יצטרכו לצאת מהבית.

בשונה מבעבר, כיום רואה חשבון אינו צריך לגשת לרשויות המס בכדי לפתוח את התיקים אלא יכול לעשות הכל דרך המערכות השונות אשר קיימות לו במשרד, מה שמאפשר ללקוח לקבל פתיחת תיקים בצורה מהירה (ישנם מקרים שלאחר הגשת כל המסמכים התיק יכול להיפתח אפילו באותו היום).

סוגי העסקים שניתן לפתוח באונליין

בעת פתיחת עסק באינטרנט רואה החשבון פונה ל-3 רשויות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. פתיחת עסק באינטרנט אפשרית למייצג בכל אחת מהרשויות הללו. התהליך עבור בעל העסק הוא מאוד פשוט וידידותי.

בשלב הראשון ינהל רואה חשבון ממשרדנו שיחת טלפון קצרה עם בעל העסק (או ארוכה בהתאם לצורך של בעל העסק). במהלך השיחה רואה החשבון יבין את אופי וסוג העסק וידריך את בעל העסק איזה מסמכים נחוצים לו על מנת לפתוח עבורו את העסק באונליין. לרוב מדובר במסמכים שמאוד קל להשיג כגון: תעודת זהות וספח, רישיון נהיגה וכיו"ב. אל דאגה – רואה החשבון ידריך את בעל העסק וינחה אותו איך להשיג מסמכים אחרים ככל ויידרש לכך.

במידה ובעל העסק רוצה לפתוח חברה בע"מ, תהליך פתיחת עסק באינטרנט הוא זהה למעט העניין שבטרם הפניה לרשויות המס צריך לפתוח את החברה בע"מ ברשם החברות. כיום גם לזה יש פתרון טכנולוגי ולרואה החשבון כיום ישנה גישה למערכות של רשות התאגידים ובדרך זו ניתן לפתוח חברה בע"מ גם באונליין.

 

השלמות קריאה מומלצות לתוכן זה >> רואה חשבון מסחר אלקטרוני | ייעוץ מס מסחר אלקטרוני | מיסוי הכנסות מנכסים דיגיטליים 


תהליך פתיחת עסק באינטרנט

בשלב השני, לאחר שיחת ההיכרות והייעוץ ולאחר שבעל העסק ישלח את כל המסמכים (באמצעות המייל, הווטסאפ או בכל פלטפורמה אחרת שנוחה לבעל העסק), רואה החשבון יכנס למערכות של רשויות המס בתור המייצג של בעל העסק ויפתח עבורו את העסק אונליין. כמובן שכל החתימות שצריך להחתים את בעל העסק יחתמו בצורה מקוונת גם הן.

 

אולי יעניין אותך גם >>> פתיחת חברה בע"מ | פתיחת חברה בארצות הברית | פתיחת חברה חדשה | פתיחת עוסק פטור | פתיחת עוסק מורשה | פתיחת חברה אונליין | פתיחת חברה למסחר אלקטרוני | פתיחת עסק באינטרנט

שאלות ותשובות בנושא פתיחת עסק באינטרנט

החל מהשקל הראשון שנכנס לכם לעסק – עליכם להקימו ברשויות המס. בין אם בחרתם להתאגד בתור חברה או בין אם בחרתם להקים אותו כעצמאיים או עם שותף.

התשובה הקצרה היא שבהחלט ניתן, הארוכה היא שצריך רק לוודא משפטית שמול המעסיק שלכם אינכם חתומים על הסכם עבודה שמגביל אתכם בעניין.

אם בחרתם להקים עסק במסגרת של עוסק עצמאי, התשובה היא כן, אין מחויבות על פי חוק להשתמש בשירותיו של רואה חשבון הן להנהלת החשבונות, הן לדיווחים השוטפים לרשויות והן להגשת דוח המס בסוף השנה. אך עם זאת נציין שההמלצה היא כמובן כן להיעזר ברואה חשבון לצורך כך זאת על מנת להימנע מטעויות בדיווחים שעלולות אחר כך לעלות ביוקר וגם משום שרואה חשבון שמלווה את העסק שלך הוא הרבה מעבר לדיווחים והנהלת חשבונות, יש סוגיות של מס שחשוב להכיר, יש ידע מקצועי נרחב אודות סוגי עסקים כמו שלכם, רואה חשבון מלווה הרבה עסקים ורואה הרבה מקרים ולכן יכול לתרום לכם מניסיונו הרב, כמו כן רואה חשבון שמלווה את העסק שלכם יעזור לכם למצות עד תום את ההטבות שמגיעות לכם על פי החוק כמו למשל נקודות זיכוי והוצאות מוכרות, וכמובן שרואה חשבון יעזור לכם להימנע מטעויות שעלולות לעלות ביוקר.

לגבי ליווי העסק בשוטף (הנהלת חשבונות ודיווחים שוטפים) התשובה היא זהה, למעט העניין שהנהלת חשבונות בחברה היא הרבה יותר מורכבת מעסק עצמאי ולכן מצריך ליווי של מנהל/ת חשבונות מוסמכת ומקצועי/ת.

לגבי דוחות של סוף שנה – חלה חובה על פי חוק למנות רואה חשבון לחברה שיערוך לה ביקורת דוחות כספיים ויתן לה חוות דעת חתומה בסוף השנה, גם על הדוחות הכספיים וגם על דוחות המס. זאת להבדיל מעוסק עצמאי, מכיוון שבחברה הדוחות שמוגשים בסוף שנה כוללים דוחות שלא קיימים בעוסק עצמאי.

כפי שאמרנו בשאלה למעלה, אין כל הבדל מבחינת מס הכנסה (וביטוח לאומי) בין עוסק מורשה לעוסק פטור. נוסיף ונאמר שלא רק שמותר לדרוש הוצאות אלא חובה שבעל העסק ידרוש את כל ההוצאות המוכרות שמגיעות לו. שימו לב! כשאומרים "הוצאות מוכרות" הכוונה היא כמובן להוצאות עסקיות. הוצאות עסקיות הן כל ההוצאות שעוזרות לבעל העסק לייצר את ההכנסה שלו, בשפה המקצועית זה נקרא "הוצאה בייצור הכנסה". זאת כמובן בכפוף למגבלות החוק וההוראות השונות עבור הוצאות מסוימות כגון הוצאות מעורבות שאלו הוצאות שיכולות לשמש גם בפן העסקי וגם בפן הפרטי, חשוב מאוד שבעל העסק יהיה מודע לכל ההוצאות האלו. הקפידו לקבל הדרכה בעניין מרואה החשבון שלכם.

את מס ההכנסה ודמי הביטוח הלאומי משלמים על הרווח שלכם שהוא בעצם כל הכנסות שלכם פחות ההוצאות המוכרות ולכן כל כך חשוב לדעת לדרוש הוצאות בצורה נכונה, מכיוון שאם לא תדרשו אותם, או לא תדרשו את כולן כפי שמגיע לכם על פי החוק, הרווח שלכם יהיה גבוה יותר ולכן תשלמו יותר מיסים וביטוח לאומי.

תקרת מחזור עוסק פטור בשנת 2022 הינה 102,292 ש"ח, במידה ותעברו במשך השנה את תקרת המחזור של העוסק הפטור, עליכם להודיע זאת במיידית לרואה החשבון שלכם והוא יפנה למע"מ בבקשה לסווג אתכם החל ממועד מעבר התקרה כעוסק מורשה, לאחר מכן תתחילו להפיק חשבוניות מס (עוסק פטור מפיק רק קבלות) וכמו כן תחול עליכם החובה לשלם מע”מ בגין ההכנסה מכאן ואילך. ההמלצה שלנו היא להיערך לכך מראש ולשנות את מעמדכם באופן יזום לפני מעבר התקרה כמובן בהתייעצות עם רואה החשבון שלכם.

לא. ישנן מגבלות. יש רשימה סגורה של בעלי מקצועות שחובה עליהם להתאגד מלכתחילה כעוסק מורשה בלבד:

  • אגרונום, אדריכל, הנדסאי, חוקר פרטי, טוען רבני, טכנאי, טכנאי שיניים, יועץ לארגון, יועץ לניהול, יועץ מדעי, יועץ מס, כלכלן, מהנדס, מודד, מנהל חשבונות, מתורגמן, סוכן ביטוח, עורך דין, רואה חשבון, שמאי, בעל מעבדה כימית או רפואית, רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, וטרינר, רופא שיניים או מרפא שיניים.
  • נותן שירותים למופעים אומנותיים, כולל הנחייה, בניית תפאורה.
  • הכנה, בדיקה ופיקוח על מבחנים.
  • הרצאה, הוראה.
  • כתבנות, קצרנות, תרגום, כתיבה, עריכה.
  • פישור.
  • בעל בית ספר לנהיגה.
  • סוחר או מתווך מקרקעין.
  • בעל בית ספר או גן ילדים.
  • סוחר ומתווך רכב.
  • חברה הרשומה כדין.
  • אגודה שיתופית הרשומה כדין לפי פקודת האגודות השיתופיות.

לא רק פתיחת עסק באינטרנט

במשרדנו לא רק פותחים את העסק באונליין, אלא לרוב כל ההתנהלות של המשרד מול הלקוחות נעשית באונליין. מפתיחת התיקים כאמור ועד ההתנהלות השוטפת במהלך השנה, דיווחים, תשלומים לרשויות, הגשת דוחות ופניה לרשויות המס בבקשות או שאלות.

גם החומר השוטף והעברת המסמכים על ידי הלקוח יעשו בצורה מקוונת בדרך פשוטה ביותר שגם תעזור לשמור על תיעוד המסמכים בצורה מיטבית.

בנוסף, אנו תמיד ממליצים שבעל העסק יפיק את הקבלות וחשבוניות המס באמצעות חשבוניות דיגיטליות, דבר אשר מונע טעויות רישום ועלול להוביל לפסילת ספרים כאשר מתבצעת ביקורת מרשויות המס.

לסיכום

פתיחת עסק באינטרנט כיום אפשרית יותר מתמיד ולרוב גם רצויה על ידי רשויות המס. אך אופן ההתקשרות באונליין לא נעצרת בפתיחת העסק בלבד אלא ממשיכה גם בהתנהלות השוטפת מול רואה החשבון. בהחלט ניתן לומר שהעתיד כבר כאן.

מחפש רואה חשבון מומחה לפתיחת עסק באינטרנט?

כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.

דילוג לתוכן