ייעוץ מס מסחר אלקטרוני

מחפש ייעוץ מס מסחר אלקטרוני?

אז למה כל כך חשוב שרואה החשבון שלך יוכל לייעץ לך בתחום המסחר האלקטרוני ולא מספיק שפשוט יהיה רואה חשבון?

מיד נמנה מספר יתרונות לרואה חשבון אשר מבין בייעוץ תחום המסחר האלקטרוני אך קודם לכן, נצלול לרגע ונבין מדוע בכלל חייבים לפתוח עסק במדינת ישראל כאשר כלל הפעילות שלנו לרוב נמצאת בכלל מעבר לים.

יעוץ מס מסחר אלקטרוני
יעוץ מס מסחר אלקטרוני

פתיחת עסק בתחום המסחר האלקטרוני         

כל תושב ישראל אשר מחליט לייצר הכנסה שלא מעבודה (כלומר לפתוח עסק) חייב בפתיחת תיקים ברשויות המס ונדרש לשלם מס על רווחיו, אין משמעות לשאלה היכן מופקת ההכנסה, באיזה אופן מתקבל התשלום או באיזה מטבע, מספיק שבעל העסק הוא תושב ישראל בכדי שיהיה חייב בדיווח ותשלום המיסים בישראל.

אז אם אתה סוחר באיביי, אמזון, שופיפיי, פייבר, אטסי, ווקומרס וכו' אתה מחויב לפתוח תיקים ברשויות המס ולדווח על הכנסותייך ורווחייך ולשלם מס כחוק בדיוק כמו כל בעל עסק אחר.

יתרונות בבחירת רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני

עכשיו, לאחר שהבנו שחלה חובה לפתוח תיקים ברשויות המס ולדווח על ההכנסה נפרט מספר יתרונות מדוע כדאי ואפילו רצוי להתקשר עם רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס בתחום המסחר האלקטרוני:
  • דבר ראשון והכי חשוב, עם רואה חשבון שמבין את השפה שלך ומכיר את כל המונחים של תחום הפעילות שלך יהיה לך יותר נוח לדבר על הדברים השונים המתחוללים בעסק שלך ורואה החשבון מצידו יוכל לתת לך ערך מוסף בתחום שיאפשר לך לנהל את העסק בצורה הטובה ביותר.
  • לרואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני ישנה הבנה ספציפית בתחום העיסוק שלך ויסייע לך להקטין באופן חוקי (ע"י רישום נכון של ההכנסות ומיצוי ההוצאות שניתן להכיר בהם) את תשלומי המס אותם תהיה אמור לשלם על הרווחים שתייצר בעסק.
  • רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני יבצע עבורך בחינה האם בכלל צריך לפתוח תיק במע"מ או שצריך לפתוח תיק רק במס הכנסה וביטוח לאומי (ישנם סוגי עסקים במסחר אלקטרוני שאינם נדרשים לפתוח תיק במע"מ) ובמידה וצריך לפתוח תיק במע"מ, אז האם נדרש להגדיר אותך כעוסק פטור או עוסק מורשה.
  • בהגיעך להיקפים גדולים של רווחים רואה החשבון יבצע עבורך בדיקת כדאות לפתיחה חברה, בין אם בארץ או בחו"ל.
  • מסחר אלקטרוני זהו תחום ייחודי בעל מורכבות שונה מהמסחר המסורתי ולכן רואה חשבון המתמחה במסחר אלקטרוני מבין בסוגיות מורכבות אשר יסייעו לך לנהל את העסק שלך בצורה הטובה ביותר.
  • רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני ידאג להנחות אותך לביצוע ניהול ספרים תקין בעסק שלך (הוצאת קבלות/חשבוניות כנדרש וכן שמירת מסמכים לפי הוראות ניהול ספרים), אשר לו משמעויות נרחבות כאשר מגיעה ביקורת של רשויות המס אל העסק.
  • רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני יוציא עבורך ככל וצריך הקלות בניהול ספרים בדגש על הקלה בניהול ספרים להוצאת קבלה מרוכזת אחת לחודש על עסקאותייך במסחר אלקטרוני.
  • תחום המסחר האלקטרוני משתנה כל הזמן וללא הרף ורואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני נמצא תמיד עם היד על הדופק בכל מה שקשור לשינויים הללו מכיוון שהוא חי את התחום עם שלל הלקוחות שהוא מייצג למול רשויות המס.

 

השלמות קריאה מומלצות לתוכן זה >> רואה חשבון מסחר אלקטרוני | מיסוי הכנסות מנכסים דיגיטליים 

 

שאלות ותשובות בנושאי ראיית חשבון ומסחר אלקטרוני

בהתאם לחוקי המדינה, כל אדם או תאגיד אשר התחיל לעסוק בעסק המניב הכנסות חייב להירשם כעוסק במס הכנסה.

פתיחת עסק באינטרנט זה עסק לכל דבר, וככה צריך להתייחס אליו. באותה רצינות, ארגון ותכנון של כל עסק אחר, כמו פתיחת מסעדה, למשל.

עוסק פטור (בעבר כונה "עוסק זעיר") הוא עצמאי הפועל במחזור עסקאות קטן.

כדי להיות עוסק פטור אסור שמחזור העסקאות (הכנסות ולא הרווח!) בעסק יעבור את הסכום של 99,893 ש"ח בשנה (נכון לשנת 2021).

עוסק מורשה הוא כמובן מי שעובר את תקרה זו.

חשוב לציין: בחלק מהמקרים בעל עסק בתחום המסחר האלקטרוני לא חייב לפתוח כלל תיק במע"מ.

טעות נפוצה. מס הכנסה רואה ב-PAYPAL/PAYONEER כחשבון בנק לכל דבר וכיום יש ברשותו אמצעים לדעת מי המשתמשים בחשבון PAYPAL/PAYONEER.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

נתחיל בזה שאין חובה להיעזר ברואה חשבון על מנת לבצע את הדיווחים, אך עם זאת רצוי, מכיוון שעלות רואה חשבון מקצועי היא טיפה במים לעומת הערך המוסף שהוא מביא איתו הן מבחינת הסדר והארגון והן מבחינת הייעוץ העסקי/מקצועי שהוא נותן.

יש לציין כי מעבר לדיווחים החודשיים ישנו גם דוח מס שיש להגיש בסוף שנה ומאוד מומלץ שמישהו בעל עין וניסיון מקצועי יערוך ויגיש אותו, זאת על מנת להימנע מטעויות שעלולות בסופו של דבר לעלות ביוקר.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

על פי החוק, יש לדווח לרשויות המס החל מהשקל הראשון. ולא – רשות המס רואה זאת כהעלמת מס לכל דבר.

לאחר שמנינו את היתרונות העיקריים לבחירת רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני, אנו מאמינים כי כעת יש לך את הכלים לקבלת החלטה מושכלת בבחירת רואה החשבון לעסק שלך.

אז כפי שהבנו מסחר אלקטרוני על כל סוגיו הוא עסק לכל דבר אשר חייב בדיווח לרשויות המס ואנחנו מזמינים אותך לנהל את החשבונות שלך נכון, לחסוך זמן, להיות בטוח שאתה מקבל את המגיע לך מהמדינה, לקבל תשובה לכל שאלה ולנצל את מקסימום הטבות המס המגיעות לך בכל שנה.

מחפש רואה חשבון המתמחה בייעוץ מס למסחר אלקטרוני?

כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.

דילוג לתוכן