רואה חשבון אמזון

אז למה חשוב שרואה החשבון שלך יתמחה במסחר באמזון?

רואה חשבון שמבין במסחר באמזון הוא דבר חיוני לעסק שלך על מנת שיוכל להסביר לך את חוקי המס השונים בכל הקשור לסוחרי אמזון לסוגיהם השונים, אותם נפרט בהמשך המאמר.

רואה חשבון שמתמחה בסוחרי אמזון ישקף עבורך את נתוני העסק שלך מבחינה עיסקית ומיסויית בצורה הטובה ביותר כך שתוכל לקבל החלטות עיסקיות נכונות וטובות יותר עבור העסק שלך.

פתיחת עסק באמזון

אז למה נבחר דווקא באמזון כפלטפורמה שלנו להקים עסק למסחר אלקטרוני?

במאמר זה אנו הולכים לסקור את היתרונות, החסרונות והיבטי המיסוי בכל הקשור להקמת עסק באמזון.

אז קודם כל הסבר קטן מה זה אמזון: אמזון, היא מהחלוצות בתחום המסחר האלקטרוני והתחילה את דרכה כחנות מקוונת לממכר ספרים ברשת. בתוך זמן לא ארוך, עברה החברה שינויים משמעותיים, עם יצירת פלטפורמה המאפשרת לכל מוכר להעלות את מוצרים, לקבוע עבורם מחיר ולהציע מכירה לכל משתמשי הפלטפורמה, וכמובן, עם הרחבה משמעותית של מגוון המוצרים שאפשר לקנות באמזון – היום תמצאו שם הכל, מצעצועים לתינוקות ועד רכב חדש.

רואה חשבון אמזון
רואה חשבון אמזון

אז איך אנחנו עושים כסף באמזון?

יש לנו שני דרכים לעשות כסף באמזון:

  • דרך ראשונה (והנפוצה ביותר): FBA

אריזה, אחסון ושילוח גוזלים זמן רב, וסוחרים שמעדיפים לרכז את מירב המאמצים בהגדלת היקף המכירות יכולים להשתמש בשירות FBA (FULFILMENT BY AMAZON). המשתמשים בשירות זה משלמים לאמזון עמלה, והמוצר נשלח ממחסני החברה ישירות לקונה.

לשירות זה יש יתרונות רבים: המוצר מאוחסן במחסנים של אמזון, ניתן למכור מוצרים גם לחברי אמזון פריים ועוד.

כמובן, יש לשקלל את עלותו של שירות זה בתחשיב הכולל של המוצר, ולבחון שעם כל העמלות הנלוות, מכירת המוצר בכל זאת תניב תשואה טובה.

  • דרך שנייה: מכירת מלאי כאשר האריזה והשילוח מתבצעים על ידי המוכר

אני מוכר מוצרים ללקוחות דרך פלטפורמת אמזון אך מבצע את כל אריזת המוצרים והשילוח בעצמי.

דרך זו פחות נפוצה מכיוון וזמני השילוח של אמזון הם מטורפים, ניתן להזמין מוצרים וקבל אותם תוך שעות ספורות, מה שאדם רגיל אשר מבצע את האריזה והשילוח בעצמו כנראה לא יוכל להגיע לעולם.

 

השלמות קריאה מומלצות לתוכן זה >> רואה חשבון מסחר אלקטרוני | ייעוץ מס מסחר אלקטרוני | מיסוי הכנסות מנכסים דיגיטליים 

 

יתרונות וחסרונות במסחר באמזון

היתרונות הבולטים במסחר באמזון הינם:

  • היתרון המובהק ביותר שיש לנו שבגללו נשתמש בפלטפורמה של אמזון הוא בגלל שאיביי מביאה לנו את כל הטראפיק.

לאתר אמזון ישנם מיליוני כניסות ביום של אנשים אשר מחפשים לקנות מוצרים דרך האתר.

לנו בתור מוכרים זהו יתרון עצום מכיוון ולא נצטרך להשקיע כספים רבים בפרסום ושיווק אלא רק לפתוח חנות באתר איביי ולהעלות את המוצרים שלנו למכירה.

ניתן כמובן גם לשלם לאמזון על קידום ממומן בתוך האתר בכדי שעמודי המכירה שלנו יהיו בולטים יותר לעומת המתחרים. 

  • ניתן להשתמש בשירות אמזון FBA ואז אמזון בעצם אחראית על כל עניין האריזה והשילוח. אמזון בעצם מספקת לנו רמת שירות שכנראה לא היינו מצליחים להגיע אליה לבד.

החסרונות לעומת זאת הם:

  • העלויות היחסית גבוהות (ביחס לפלטפורמות האחרות) שנדרשים להשקיע בכדי להתחיל לסחור באמזון, צריך לרכוש מוצרים בסכום יחסית משמעותי ויש בנוסף גם את עלויות השילוח.
  • העמלות הגבוהות אשר אנו נדרשים לשלם לאמזון עבור כל מכירה שאנו מבצעים דרך הפלטפורמה שלהם.
  • השליטה המלאה והאמיתית בחנות שלי נמצאת בידי אמזון ולא בידיי, כלומר אמזון יכולה (במידה והפרתי את המדיניות שלהם אשר משתנה פעמים רבות) להחליט לסגור לי את החנות שלי או להעלות את העמלות בגין המכירות אשר אני מבצע ואין לי (כמעט) שום יכולת להתנגד לכך.

חוק מע"מ בכל הקשור לסוחרי אמזון

כאשר אנו משתמשים באמזון FBA, מוכרים מוצרים ללקוחות אשר נמצאים בחו"ל ורוכשים את הסחורה שלנו מספקים אשר נמצאים בחו"ל, כלומר בכל תהליך המכירה המוצרים אשר אנו מוכרים לא עוברים בישראל, ייתכן מאוד שבמקרה כזה העסקאות הללו יהיו פטורות ממע"מ.

ההסבר שנתנו כאן הינו על קצה המזלג, מדובר בנושא מורכב מאוד ומומלץ לקבל חוות דעת פרטנית מרואה חשבון המתמחה במסחר באיביי על מנת לוודא כי אנו פועלים בצורה תקינה מבחינת רשויות המס במדינת ישראל.

 מס הכנסה בכל הקשור לסוחרי אמזון

בעוד בענייני מע"מ חל הבדל מהותי בין עסק "רגיל" לבין סוחר באמזון, לעניין מס הכנסה סוחרי אמזון ימוסו כמו שאר העסקים, מכיוון ושיטת המיסוי הנהוגה בישראל הינה שיטת מיסוי פרסונלית, גם עם העסקאות שביצעתי הם לא בתחומי מדינת ישראל, מספיק שהאדם אשר מוכר את המוצרים הוא תושב ישראל, על מנת שדרישת תשלום המס תהיה בישראל.

ביטוח לאומי בכל הקשור לסוחרי אמזון

רשות נוספת אשר בה צריכים לפתוח תיק כאשר אנו בעלי עסק במדינת ישראל הינו תיק בביטוח לאומי.

גם מי שכבר עובד כשכיר ומשלם ביטוח לאומי מתלוש השכר שלו צריך לפתוח תיק בביטוח לאומי במידה והחל לעבוד כעצמאי.

חשוב לדעת שניתן לחסוך תשלומי ביטוח לאומי בתחילת הדרך כאשר משתמשים במעמד אשר נקרא "עצמאי שאינו עונה להגדרה" חשוב לפנות לרואה חשבון שמבין במסחר באמזון על מנת שיוכל לייעץ לכם ולהגדיר אתכם בצורה הנכונה ביותר במרשמי הביטוח הלאומי.

שאלות ותשובות בנושאי ראיית חשבון ומסחר אלקטרוני

בהתאם לחוקי המדינה, כל אדם או תאגיד אשר התחיל לעסוק בעסק המניב הכנסות חייב להירשם כעוסק במס הכנסה.

פתיחת עסק באינטרנט זה עסק לכל דבר, וככה צריך להתייחס אליו. באותה רצינות, ארגון ותכנון של כל עסק אחר, כמו פתיחת מסעדה, למשל.

עוסק פטור (בעבר כונה "עוסק זעיר") הוא עצמאי הפועל במחזור עסקאות קטן.

כדי להיות עוסק פטור אסור שמחזור העסקאות (הכנסות ולא הרווח!) בעסק יעבור את הסכום של 99,893 ש"ח בשנה (נכון לשנת 2021).

עוסק מורשה הוא כמובן מי שעובר את תקרה זו.

חשוב לציין: בחלק מהמקרים בעל עסק בתחום המסחר האלקטרוני לא חייב לפתוח כלל תיק במע"מ.

טעות נפוצה. מס הכנסה רואה ב-PAYPAL/PAYONEER כחשבון בנק לכל דבר וכיום יש ברשותו אמצעים לדעת מי המשתמשים בחשבון PAYPAL/PAYONEER.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

נתחיל בזה שאין חובה להיעזר ברואה חשבון על מנת לבצע את הדיווחים, אך עם זאת רצוי, מכיוון שעלות רואה חשבון מקצועי היא טיפה במים לעומת הערך המוסף שהוא מביא איתו הן מבחינת הסדר והארגון והן מבחינת הייעוץ העסקי/מקצועי שהוא נותן.

יש לציין כי מעבר לדיווחים החודשיים ישנו גם דוח מס שיש להגיש בסוף שנה ומאוד מומלץ שמישהו בעל עין וניסיון מקצועי יערוך ויגיש אותו, זאת על מנת להימנע מטעויות שעלולות בסופו של דבר לעלות ביוקר.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

על פי החוק, יש לדווח לרשויות המס החל מהשקל הראשון. ולא – רשות המס רואה זאת כהעלמת מס לכל דבר.

לסיכום

יש מספר סיבות שהופכות את אמזון לבחירה מועדפת עבור עסקים שרוצים למכור ברשת, ובפרט עבור יזמים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום. המשותף לרוב היתרונות הוא שאמזון היא ענקית מסחר בינלאומית בעלת מוניטין ותשתיות מבוססות היטב. אם חשובה לך חשיפה גבוהה, נוחות שימוש וצמיחה מהירה, אמזון היא פלטפורמה שבהחלט כדאי לך לשקול לסחור דרכה.

בנוסף, חשוב להתייעץ עם רואה חשבון המבין במסחר באמזון על מנת למצות את זכויותיכם למול רשויות המס.

מחפש רואה חשבון מומחה לאמזון?

כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.

דילוג לתוכן