הוראות ניהול ספרים מסחר באינטרנט

לפני שנתחיל להסביר מהם הוראות ניהול ספרים למסחר באינטרנט, נסביר מהם בכלל הוראות ניהול ספרים.

הוראות ניהול ספרים מסחר באינטרנט
הוראות ניהול ספרים מסחר באינטרנט

מהם הוראות ניהול ספרים?

בעל עסק חייב לנהל את ספרי החשבונות שלו לפי הדרישות שנקבעו בתקנות מס הכנסה ומס ערך מוסף. ספרי החשבונות כוללים תיעוד ורישום של הוצאת חשבוניות מס על ידי עוסק מורשה וקבלות על הסכום שהתקבל מהלקוח, כמו כן עליו לרשום את ההוצאות ולשמור קבלות על הוצאות העסק.

לכל עסק יש הוראות ניהול ספרים ייחודיות החלות עליו בהתאם להוראות שנקבעו בתקנות מס הכנסה. חשוב לנהל נכון את הספרים, כמובן בהתאם להוראות, מאחר ואי מילוי ההוראות עשוי להביא לפסילת הספרים של העסק, לניהול בעייתי של העסק ולבעיה קריטית מול רשות המסים.

יש לציין כי יש שתי שיטות עיקריות לניהול ספרי החשבונות – שיטה חד צידית בה רושמים הכנסות והוצאות בלבד, ושיטה דו צידית (הנהלת חשבונות כפולה). 

הוראות ניהול ספרים מסחר באינטרנט

במידה ואתה מנהל עסק למסחר אלקטרוני באינטרנט, כלומר קונה ומוכר מוצרים ואינך מחזיק מלאי (דרופשיפנג, אמזון FBA) יחול עליך תוספת ג' להוראות ניהול פנקסי חשבונות.

תוספת ג' להוראות ניהול פנקסי חשבונות עוסקת בקמעונאים. בתוספת מוגדר איזה ספרים עליך לנהל בתור סוחר באינטרנט (קמעונאי) על פי מחזורי פעילות ומספר עובדים בעסקך.

כמובן שכל לקוח אשר מגיע למשרדנו מקבל הנחיות מדויקות לגבי ההוראות החלות עליו ומה עליו לעשות בכל הקשור להוראות ניהול ספרים החלות על העסק שלו.

 

השלמות קריאה מומלצות לתוכן זה >> רואה חשבון מסחר אלקטרוני | ייעוץ מס מסחר אלקטרוני | מיסוי הכנסות מנכסים דיגיטליים 

 

שאלות ותשובות בנושאי ראיית חשבון ומסחר אלקטרוני

בהתאם לחוקי המדינה, כל אדם או תאגיד אשר התחיל לעסוק בעסק המניב הכנסות חייב להירשם כעוסק במס הכנסה.

פתיחת עסק באינטרנט זה עסק לכל דבר, וככה צריך להתייחס אליו. באותה רצינות, ארגון ותכנון של כל עסק אחר, כמו פתיחת מסעדה, למשל.

עוסק פטור (בעבר כונה "עוסק זעיר") הוא עצמאי הפועל במחזור עסקאות קטן.

כדי להיות עוסק פטור אסור שמחזור העסקאות (הכנסות ולא הרווח!) בעסק יעבור את הסכום של 99,893 ש"ח בשנה (נכון לשנת 2021).

עוסק מורשה הוא כמובן מי שעובר את תקרה זו.

חשוב לציין: בחלק מהמקרים בעל עסק בתחום המסחר האלקטרוני לא חייב לפתוח כלל תיק במע"מ.

טעות נפוצה. מס הכנסה רואה ב-PAYPAL/PAYONEER כחשבון בנק לכל דבר וכיום יש ברשותו אמצעים לדעת מי המשתמשים בחשבון PAYPAL/PAYONEER.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

נתחיל בזה שאין חובה להיעזר ברואה חשבון על מנת לבצע את הדיווחים, אך עם זאת רצוי, מכיוון שעלות רואה חשבון מקצועי היא טיפה במים לעומת הערך המוסף שהוא מביא איתו הן מבחינת הסדר והארגון והן מבחינת הייעוץ העסקי/מקצועי שהוא נותן.

יש לציין כי מעבר לדיווחים החודשיים ישנו גם דוח מס שיש להגיש בסוף שנה ומאוד מומלץ שמישהו בעל עין וניסיון מקצועי יערוך ויגיש אותו, זאת על מנת להימנע מטעויות שעלולות בסופו של דבר לעלות ביוקר.

סכום ההכנסה אינו משנה. כפי שהסברנו לעיל, החוק דורש לדווח החל מהשקל הראשון.

על פי החוק, יש לדווח לרשויות המס החל מהשקל הראשון. ולא – רשות המס רואה זאת כהעלמת מס לכל דבר.

הקלה בהוראות ניהול ספרים לסוחרים במסחר אלקטרוני

אחד הסעיפים בהוראות ניהול ספרים אומר כי על כל תקבול חובה להוציא קבלה באופן מיידי סמוך לתקבול.

ניתן להוציא הקלה בניהול ספרים לסוחרים המתעסקים במסחר אלקטרוני אשר אומרת שניתן להוציא קבלה מרוכזת אחת לחודש על כלל העסקאות שהיו במהלך החודש במקום להוציא קבלה נפרדת על כל אחת מהעסקאות.

חשוב לציין: את הבקשה מגיש רואה החשבון לרשות המיסים ורק לאחר קבלת האישור ניתן להתחיל להוציא קבלה מרכזת אחת לחודש. במידה והיו עסקאות בטרם קבלת הפטור, על בעל העסק להוציא קבלה על כל תקבול בנפרד.

לכן כדאי להוציא את ההקלה אפילו בטרם מבצעים את המכירה הראשונה.

מחפש רואה חשבון מומחה להוראות ניהול ספרים לסוחרים במסחר אלקטרוני?

כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.

דילוג לתוכן