שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים ניתן לרוב באמצעות מיקור חוץ (Outsourcing), שירותים אלו כאמור מיועדים בעיקר לעסקים קטנים, אך יכולים להינתן גם לעסקים בינוניים ולחברות אשר היקף הפעילות שלהן לא מצדיק העסקת מנהל/ת חשבונות במשרה מלאה או במשרה חלקית, שירות הנהלת חשבונות לעסקים קטנים מתבצע לרוב על ידי מנהל/ת חשבונות חיצוני השייך למשרד המספק את שירותי הנהלת החשבונות לעסקים קטנים אשר מפוקח באופן שוטף על ידי רואה חשבון, דבר אשר לרוב לא קורה בעסקים מסוג זה כאשר הם שוכרים עובד שיבצע הנהלת חשבונות (במקרה הטוב הבקרה מתרחשת פעם בשנה בעת הכנת הדוחות השנתיים).
בנוסף, חברות סטארטאפ רבות, קטנות כגדולות, אשר בוחרות להתמקד יותר בפן העסקי ולקידומו והובלתו של התפעולי של הסטארטאפ, מעדיפות לקבל שירות של מיקור חוץ לכל הנושא של ניהול הכספים בחברה, כולל שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ, דבר אשר חוסך להם עלויות כספיות וכן השקעה של זמן ומשאבים בהכשרה של עובדים מסוג זה.
ברוב המקרים, שירותי הנהלת החשבונות לעסקים קטנים מתבצעת פיזית במשרד הנהלת החשבונות באמצעות תוכנה השייכת למשרד המספקת את השירות. אך עם זאת, בהחלט ניתן לקבל שירות של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים אשר יגיע פיזית לבית העסק (באופן חלקי לפי מספר ימים מוגדר בשבוע או בחודש) ועל גבי תוכנה שיספק העסק ששכר את שירותי הנהלת החשבונות לעסקים קטנים, הכל בהתאם לגודל ואופי העסק ובמענה לצורך של העסק.
שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים מסופקים במשרדנו ברמה מקצועית גבוהה על ידי מנהלי חשבונות מוסמכים ומקצועיים בעלי ניסיון רב אשר מבוקרים באופן שוטף על ידי רואי החשבון של המשרד.
לפני מתן שירותי הנהלת החשבונות לעסקים קטנים יש לבצע תיאום ציפיות בין משרד נותן השירותים לעסק או לחברה מקבלת השירותים ולהתאים להם את שירותי הנהלת החשבונות לעסקים קטנים לפי צורכם כולל היקף המשרה, תדירות שליחת החומרים וכן בכפיפות לשאלה האם הנהלת החשבונות תסופק מרחוק או על ידי ביקור פיזי במקום העסק.
החל מהשקל הראשון שנכנס לכם לעסק – עליכם להקימו ברשויות המס. בין אם בחרתם להתאגד בתור חברה או בין אם בחרתם להקים אותו כעצמאיים או עם שותף.
התשובה הקצרה היא שבהחלט ניתן, הארוכה היא שצריך רק לוודא משפטית שמול המעסיק שלכם אינכם חתומים על הסכם עבודה שמגביל אתכם בעניין.
אם בחרתם להקים עסק במסגרת של עוסק עצמאי, התשובה היא כן, אין מחויבות על פי חוק להשתמש בשירותיו של רואה חשבון הן להנהלת החשבונות, הן לדיווחים השוטפים לרשויות והן להגשת דוח המס בסוף השנה. אך עם זאת נציין שההמלצה היא כמובן כן להיעזר ברואה חשבון לצורך כך זאת על מנת להימנע מטעויות בדיווחים שעלולות אחר כך לעלות ביוקר וגם משום שרואה חשבון שמלווה את העסק שלך הוא הרבה מעבר לדיווחים והנהלת חשבונות, יש סוגיות של מס שחשוב להכיר, יש ידע מקצועי נרחב אודות סוגי עסקים כמו שלכם, רואה חשבון מלווה הרבה עסקים ורואה הרבה מקרים ולכן יכול לתרום לכם מניסיונו הרב, כמו כן רואה חשבון שמלווה את העסק שלכם יעזור לכם למצות עד תום את ההטבות שמגיעות לכם על פי החוק כמו למשל נקודות זיכוי והוצאות מוכרות, וכמובן שרואה חשבון יעזור לכם להימנע מטעויות שעלולות לעלות ביוקר.
לגבי ליווי העסק בשוטף (הנהלת חשבונות ודיווחים שוטפים) התשובה היא זהה, למעט העניין שהנהלת חשבונות בחברה היא הרבה יותר מורכבת מעסק עצמאי ולכן מצריך ליווי של מנהל/ת חשבונות מוסמכת ומקצועי/ת.
לגבי דוחות של סוף שנה – חלה חובה על פי חוק למנות רואה חשבון לחברה שיערוך לה ביקורת דוחות כספיים ויתן לה חוות דעת חתומה בסוף השנה, גם על הדוחות הכספיים וגם על דוחות המס. זאת להבדיל מעוסק עצמאי, מכיוון שבחברה הדוחות שמוגשים בסוף שנה כוללים דוחות שלא קיימים בעוסק עצמאי.
כפי שאמרנו בשאלה למעלה, אין כל הבדל מבחינת מס הכנסה (וביטוח לאומי) בין עוסק מורשה לעוסק פטור. נוסיף ונאמר שלא רק שמותר לדרוש הוצאות אלא חובה שבעל העסק ידרוש את כל ההוצאות המוכרות שמגיעות לו. שימו לב! כשאומרים "הוצאות מוכרות" הכוונה היא כמובן להוצאות עסקיות. הוצאות עסקיות הן כל ההוצאות שעוזרות לבעל העסק לייצר את ההכנסה שלו, בשפה המקצועית זה נקרא "הוצאה בייצור הכנסה". זאת כמובן בכפוף למגבלות החוק וההוראות השונות עבור הוצאות מסוימות כגון הוצאות מעורבות שאלו הוצאות שיכולות לשמש גם בפן העסקי וגם בפן הפרטי, חשוב מאוד שבעל העסק יהיה מודע לכל ההוצאות האלו. הקפידו לקבל הדרכה בעניין מרואה החשבון שלכם.
את מס ההכנסה ודמי הביטוח הלאומי משלמים על הרווח שלכם שהוא בעצם כל הכנסות שלכם פחות ההוצאות המוכרות ולכן כל כך חשוב לדעת לדרוש הוצאות בצורה נכונה, מכיוון שאם לא תדרשו אותם, או לא תדרשו את כולן כפי שמגיע לכם על פי החוק, הרווח שלכם יהיה גבוה יותר ולכן תשלמו יותר מיסים וביטוח לאומי.
תקרת מחזור עוסק פטור בשנת 2022 הינה 102,292 ש"ח, במידה ותעברו במשך השנה את תקרת המחזור של העוסק הפטור, עליכם להודיע זאת במיידית לרואה החשבון שלכם והוא יפנה למע"מ בבקשה לסווג אתכם החל ממועד מעבר התקרה כעוסק מורשה, לאחר מכן תתחילו להפיק חשבוניות מס (עוסק פטור מפיק רק קבלות) וכמו כן תחול עליכם החובה לשלם מע”מ בגין ההכנסה מכאן ואילך. ההמלצה שלנו היא להיערך לכך מראש ולשנות את מעמדכם באופן יזום לפני מעבר התקרה כמובן בהתייעצות עם רואה החשבון שלכם.
לא. ישנן מגבלות. יש רשימה סגורה של בעלי מקצועות שחובה עליהם להתאגד מלכתחילה כעוסק מורשה בלבד:
שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים איכותיים יספקו לעסק בסופו של דבר סדר מופתי בכל נושא הרישום בחברה, הדיווחים החודשיים והשנתיים וכן שקיפות וזמינות של הנתונים בצורה יעילה.
כמו כן, הנתונים שיופקו בסוף השנה לצורך הכנת הדוחות הכספיים ודוחות המס ישקפו שלמות מלאה של העסק ללא פערים וחוסרים.
אנו במשרדנו, אוהבים לומר שהנהלת חשבונות מקצועית מסודרת ונקיה היא כמו "בית מרקחת". ולכן שירות מושלם מבחינתנו הוא הספקת שירות ברמה כזו.
לסיכום, היתרונות העיקריים בשירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים מלבד העובדה ששירות זה באופן משמעותי זול יותר מלהעסיק עובד במשרה מלאה או חלקית, זה שמבוצע פיקוח מלא על הנהלת החשבונות על ידי רואה חשבון ובנוסף העבודה מתבצעת על ידי מנהלי חשבונות בעלי ניסיון רב ללא הצורך לבזבז משאבים לצורך הכשרתם בחברה.
בעלי עסקים קטנים ובינוניים משתמשים לרוב בשירות זה אך בהחלט ניתן לספק אותו גם לבעלי עסקים גדולים יותר הכל בהתאם לצורך של העסק, לדוגמא: החלפה מהירה ויעילה של מנהלת חשבונות שיצאה לחופשת לידה וכיו"ב.
כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.
רו"ח שמואל שמואלוב
050-3412900
רו"ח אריאל אהרונוב
054-7201410
א-ה 9:00-18:00
רחוב העבודה 11, ראש העין.
מייל sa@sa-cpas.co.il
ניווט מהיר
שירותי ראיית חשבון