פתיחת תיקים במס הכנסה ו\או מע"מ

פתיחת תיקים ברשויות המס

עבדת בתור שכיר/ה והרגשת שאת/ה מסוגל/ת ליותר? או שאמרת לעצמך עוד מגיל צעיר שלהיות שכיר/ה זה לא בשבילך? מזל טוב! יש שיגידו (ואנחנו ביניהם) שכנראה את/ה בדרך הנכונה להצלחה. אבל בוא נבין ביחד מה זה אומר להיות עצמאי מבחינת רשויות המס והמדינה.

במאמר הקרוב ננסה לעשות לך סדר ולפשט ככל הניתן מה רשויות המס והמדינה דורשות ממך כבעל/ת עסק, אילו תיקים ברשויות השונות עלינו לפתוח? ומהן חובות הדיווח החלות עלינו? עוסק פטור? עוסק מורשה?

אז למעשה ישנן שלוש רשויות עיקריות שבתור בעלי עסקים תצטרכו להכיר: מס הכנסה, מע"מ (מס ערך מוסף) וביטוח לאומי והפעולה הראשונית והבסיסית בפתיחת עסק היא פתיחת תיק בכל אחת מהרשויות הללו.

בואו נתחיל….

פתיחת תיק במע"מ (מס ערך מוסף)

פה נכנסים המושגים שכולנו מכירים (אך לא כל כך מבינים מה הם אומרים) "עוסק מורשה/עוסק פטור".

פתיחת עוסק פטור (עוסק זעיר)

כל מי שהכנסתו השנתית נכון לשנת 2020 מתחת ל-100,491 ש"ח (הסכום משתנה כל שנה) יכול להיות מוגדר כעוסק פטור ממע"מ (למעט מקצועות מסוימים שיכולים להיות מסווגים רק תחת הגדרת עוסק מורשה).

אז רגע, הכוונה פטור ממס?
אז זהו – שלא. הרבה טועים ונוטים לחשוב בהתחלה כי מדובר בפטור ממס הכנסה אך למעשה מדובר בפטור רק ממע"מ.

אז ממה אני בעצם פטור?
משיעור מע"מ בגובה 17% על כל הכנסה בעסק. ולכן עוסק פטור לא נדרש להוציא חשבוניות (אשר כוללות את מרכיב המע"מ בתוכם) אלא רק קבלות על כל תקבול שמקבל.

פתיחת עוסק מורשה

כל מי שהכנסתו השנתית נכון לשנת 2020 מעל ל-100,491 ש"ח (הסכום משתנה כל שנה) נדרש להיות מוגדר כעוסק מורשה למע"מ.
ישנם מקצועות מסוימים שיכולים להיות מסווגים רק תחת הגדרת עוסק מורשה כגון רואי חשבון, עורכי דין, רופאים, אדירכלים, מהנדסים וכו'.
החיוב במע"מ חל רק על עוסק מורשה ומהווה נגזרת של 17% מההכנסה (על ידי הפקת חשבוניות מס) של בעל העסק אותם עליו להעביר למע"מ. קיימות סוגי הכנסות מסוימות עליהן חוק מע"מ אינו חל כלל, כגון הכנסות מדרופשיפינג אשר עליהן נפרט בעמוד "התמחות במסחר אלקטרוני" (היפרלינק), אשר עבורו כלל לא פותחים תיק במע"מ.

פתיחת תיק במס הכנסה

הגוף המוכר ביותר, אנו מדווחים אליו בכל שנה כמה הכנסות וכמה רווח (הכנסות פחות הוצאות) יצרנו בעסק.
מהרווח נגזר כמה מס עלינו לשלם למדינה. הדיווחים למס הכנסה הינם חודשיים או דו חודשיים באמצעות תשלום מקדמה, כאשר בסוף השנה מדווחים באופן מרוכז על ידי דוח מס שנתי ובכך מתחשבנים מול מס הכנסה – במידה והמקדמות שולמו ביתר נקבל החזר ממס הכנסה, במידה ושולמו בחסר נצטרך להשלים מה שחסר.
אנו מבצעים ללקוחותינו הערכות מס אחת לחצי שנה (במידת הצורך אף יותר) כדי שידעו איפה הם עומדים מבחינת חבות המס שלהם ולא יופתעו בסוף השנה לאחר הגשת הדוח השנתי.

פתיחת תיק בביטוח לאומי

ביטוח לבעלי עסקים על הכנסתם במידה ובעתיד לא יוכלו יותר לעבוד מסיבות כאלו ואחרות (לדוגמה – פציעה במהלך העבודה). למרות שמדובר בביטוח, אנו מתייחסים לביטוח לאומי כאל עוד מס שצריך לשלם.

מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או יעוץ מקצועי

פתיחת תיקים במשרדנו

כרואי חשבון דיגיטליים איננו דורשים מכם להגיע אלינו פיזית לצורך פתיחת תיקים ברשויות המס (למרות שאתם יותר ממוזמנים), אפשר באמצעות שיחת טלפון לבצע היכרות ולהבין את כל הצרכים שלכם כעסק.

Open chat
למה אתה מחכה?
שלום
איך אפשר לעזור לך?
Powered by